חברת ניקיון פדנטים - קוד אתי

קוד אתי הוא בסיס חשוב לכל פעילות שהיא ומין הראוי שיהווה בסיס יציב להתנהלות של כל חברה המשרתת לקוחות ומחזיקה עובדים. כחברת ניקיון מובילה, אנו מבינים את חשיבותה של האחריות האתית וחברתנו מושתתת על ערכי מוסר, קוד אתי קפדני תוך כיבוד הוראת כל דין. כך אנו מתנהלים כבר עשור ומשנה לשנה לצד שיפור השירות ורמת הניקיון. אנו משפרים כל מה שאפשר וראוי במסגרת עשיית הטוב. הרי הטוב הוא אין סופי..(: כך שכנראה אף פעם לא נפסיק להשתפר כך לפחות אנו מאחלים לעצמינו.

תמצית הקוד והלך הרוך בחברה מופיע לפניכם:

נקדים ונבקש את סליחת לקוחותינו ובאותה נשימה נציין שלא בכדי התחלנו עם נושא העובדים – הם פשוט כל כך חשובים לנו והדאגה לרווחתם וצרכיהם באה במקום הראשון.

וודאי תסכימו איתנו שעובדים שמנוהלים בכבוד והערכה ומקבלים יחס טוב לצד בונוסים ותמריצים יעבדו טוב יותר! כך שבסופו של דבר הדאגה שלנו אליהם באה לידי ביטוי בחיוך ובאנרגיות הטובות שאותם הם מביאים בעת ניקיון המשרד שלכם תוך מסירות ועבודה משביעת רצון שנעשית מכל הלב:-)

עובדים

עיקר עיסוקנו כרוך בהעסקת עובדי ניקיון ואנו מלאים בתחושת כבוד והערכה כלפיהם.
אנו רואים בהשקעה שלנו בהם את הדבר הכי חשוב אותו אנו עושים. הם יקרים לנו ואנו פועלים ויוזמים מהלכים שתכליתם להשביע את רצונם כגון תשלום שכרם לפני המועד (בחג האחרון שנפל בסיום החודש.. 100% מעובדי החברה קיבלו שכר על חודש מלא ב27 לחודש כולל מתנות חג בשיעור גבוה מהצריך ע”פ צוו ההרחבה בענף הניקיון .. הם קיבלו את שכרם כאמור במלואו במצב בו החודש עדיין לא הסתיים!) אנו דואגים לרווחתם ואף רווחת בני משפחותיהם ככל הניתן. בהזדמנויות שונות ובעיתות מצוקה אנו משתדלים להיות שם יותר – כלכלית ורגשית מלווים עם המון תמיכה ואהבה.

עובדים שונים ממשיכים עמנו את הקשר ונתמכים בנו גם לאחר שעזבו את החברה.

אנו מאפשרים לעובדים לבחור עצמאית את המשרדים אותם ירצו לנקות ע”פ נוחיותם מכבדים ולא מתערבים בהחלטותיהם בשום שלב. טובתם היא טובתנו!

ההנחיות אצלנו ברורות – מתן שירות לעובד חשוב לא פחות ממתן שירות ללקוח כולל טיפול בצרכיו בדרך המהירה, המקצועית והיעילה ביותר. לעובדים יש גישה ישירה ומענה משרדי וניהולי בכל שעות היום ואף בערב.

לצורך שיפור מתמיד ב’להיות מצוינים’ לעובדינו. אנו מבררים את מידת שביעות רצונם עם זה בע”פ ועם זה בסקרים יזומים שתכליתם ווידוא שביעות רצונם כשאוזננו קשובה ואובייקטיבית למשמע כל סוג של ביקורת שעשויה להמשיך ולשפר את דרכינו.

בזכות יחסינו המועדף לעובדי הניקיון שלנו – הם מצידם צוברים אצלנו וותק ותחלופת העובדים בחברת הניקיון שלנו מזערית באופן ניכר ביחס למקובל בחברות ניקיון.

קרן פדנטים

מטבע הדברים בעיסוק זה קיימות גם שכבות חלשות המתקשות מהרגיל בהשתלבות קבועה וסדירה בעבודה, לצורך הצלחה מרבית בקליטת עובדים בעלי קשיים אנו משקיעים כספים שמופרשים בצורת תמריצים נוספים, כמו”כ אנו מגדילים את שעות ההתלמדות לעתים למשך חודשים של ליווי, הדרכה כל זאת לצורך הבאת העובד למצב בו יוכל לעבוד עצמאית ללא תלות בעזרה כזו או אחרת. אנו שמים דגש גם על שיפור הצד המנטלי בזמן העבודה ככל האפשר.

אנו נרתמים בשמחה בכל הזדמנות ובהחלט נותנים להם יחס עודף, סובלנות, תחושת יציבות תעסוקתית – נושא קריטי במצבים אלו! תוך טיפול בצרכיהם ברגישות יתרה. אנחנו משקיעים יותר זמן ומשאבים בכאלו הצריכים בכך ורואים זאת ייעוד ראוי ומרכזי.

אנשים שלא מצליחים או מסוגלים לעבוד באופן מסודר ויציב מעריכים יותר מכולם מסגרת יציב, תלוש משכורת מאותה חברה שמגיע שוב ושוב, תנאים סוציאליים, בונוסים, תמריצים והמון דברים קטנים שהם נחלת רובנו ואולי מן הראוי שנעצור לפעמים ונודה על היכולת. היכולת להתפרנס, היכולת לתרום ולקבל את המגיע בצדק. אנו מרגישים ברי מזל אם הצלחנו ליצור תחושה כזאת אצל אדם לראשונה בחייו.

אנו שואפים להיות מעולים, הוגנים, נאמנים וטובים יותר בשבילם. אחרי הכל אם הם אמיצים, נכונים וחזקים להגיש מועמדות לחברת ניקיון אחרי כל כך הרבה דחיות ברמה התעסוקתית שלא לדבר על לבדים אחרים.. הם בהחלט ראויים לכל מאמץ מצידנו.

בעת כתיבת שורות אלו אני נזכר בעובד בעל קשיים בולטים (בין היתר גמגום..) שפרץ בבכי בסיום ראיון עבודה בו התבשר שהתקבל לחברה. הוא טען שלא ציפה להתקבל, הוא פשוט מיואש ורגיל לסירובים מצד חברות ניקיון וכל גוף אחר אליו פנה בשנים האחרונות.

כמובן שאנו פועלים באחריות תחת ההתחייבות שלנו מול הלקוחות ובמסגרת קבלת אותו עובד הוא נדרש להביא אישור רפואי רלוונטי + הוסבר לו שחייבת להיות נכונות ללמידה (בתשלום כמובן) שיתכן ותיקח מס’ חודשים עד למצב שיבוץ בפועל אצל לקוח. 
 

אגב, בעת כתיבת שורות אלו מועסקת פסיכולוגית מקצועית בחברה שמלווה הליכים רגישים מול עובדים הזקוקים לכך.

תמריצים

עובדינו מתוגמלים ולא רק על ניקיון..  בבונוסים גבוהים וחלקם זוכים במענקים כספיים גבוהים, שוברים לקניות, טיסות וחופשות בחו”ל ובישראל וכל דבר שיכול להעלות חיוך על פניהם:-)

קבלני משנה

אנו לא מעסיקים קבלני משנה היות וקשה לפקח על מערכת היחסים של הקבלנים עם המועסקים לעומת העסקה ישירה בה אנו אישית אחראיים ומעורבים בכל צרכי העובד לרבות כיבוד הוראות הדין וצוו ההרחבה הרלוונטי

בטיחות

אנו דואגים להכשיר את העובדים מבחינת – בטיחות בעבודה,

לעניות דעתנו אנו חברת הניקיון המחמירה ביותר מבחינת ‘הוראות הבטיחות’ (תוכלו לקבל הרחבה על פי בקשה)

שוויון הזדמנויות

נכון לכתיבת שורות אליו – שיעור הנשים בחברה עומד על 85% ביחס לשיעור המקובל בחברות מתחרות  – 56.9%

צוות המשרד הבכיר במשרד ובשטח גם הוא נשי ברובו. השכר הבונוסים והתמריצים זהים לחלוטין.

ולא קיימת אפליה משום סוג שהוא – נהפוך הוא, פדנטים מסייעת יותר בעת הצורך – בהשתלבות שכבות הנחשבות חלשות בחברה לרבות עובדים מהמגזר החרדי וכדו’

יושר

אנו פועלים תמיד ביושר ללא רבב מול לקוחות, ספקים ועובדים.  לא מעט מקרים מתועדים מוכיחים התנהגות זו לאורך השנים. דוגמה בולטת היא בנושא שכר העובדים שנבדק בקפידה ומשולם לעתים קרובות יותר מדיווח העובד עצמו. במקרים של ספק תמיד ניקח אחריות לטובת הצד השני למען לא נטעה חלילה שהרי ‘דין פרוטה כדין מאה’.

לקוחות
אנו חושבים שמתן שירותי ניקיון בלבד לא מספק ודואגים לתת ערך מוסף ללקוח כלל האפשר עם בבחינת  מתן

דברים חריגים ונוספים (שעות למשל) מעבר להסכם הבסיס שניתנים בלא מעט מקרים ללא חיוב כלל.

ההתנהלות שלנו כלפי הלקוחות מתבצעת תוך רצון אמתי וכנה להשביע את רצונם.

‘פדנטים’  גם בהתנהלות -טיפול בתלונתו מתבצע במהירות, ביעילות תוך שיתוף ועדכון הלקוח. אנו לא משאירים קצוות פתוחים ודואגים לפתרון הולם ומשביע רצון.

שקיפות והגינות – הטופס ההצטרפות עליו חותם הלקוח בעת ההצטרפות פשוט, קצר וברור כמו”כ הוא ניתן לביטול בכל שלב בהתראה הוגנת בעל פה או בכתב בת שבועיים ימים בלבד (ברוב חברות הניקיון נדרשת הודעה בת 45 ימי עסקים) במצבים של קושי כלכלי מצד הלקוח בקיום ההסכם אנו מוותרים על פי שיקול דעתנו גם על הודעה זאת.

אנו מבינים את השוני בין לקוח ללקוח ורואים אתגר אמית במתן מענה משביע רצון גם במצבים סבוכים.

ספקים

אנו משתדלים ככל האפשר לנהל עיסוקינו אל מול ספקים קטנים, תוצר כחול לבן, תוך התנהלות מכבדת והוגנת כלפיהם – אנו עושים מאמץ ניכר להתנהל בכבוד, בסובלנות ובהבנה גם במקרים של טעויות מצידם של ספקים.

גם בנושא התשלומים. לפדנטים מוסר תשלומים גבוה. אנו דואגים שהספקים כולם יקבלו תשלום מיידי ובדרך נוחה ככל האפשר – כרטיסי אשראי/ העברות בנקאיות וצ’יקים. אין לנו שוטף.. ואין לנו צ’קים דחויים או חובות כלפי אף ספק, אף פעם.

פדנטים מעדיפה ככל האפשר להיעזר בעסקים קטנים, הם מספקים כיום את מרבית השירותים של החברה.

מענה בהיעדר אינטרס כלכלי

עזרה לאחר היא אינטרס בפני עצמו ! אנו רואים זכות בעצם השירות ומעניקים שירות גם לפניות כלליות לדוגמה ייעוץ, עזרה ותמיכה לאלו שאינם לקוחותינו  ומעוניינים בגיוס עובד עצמאית  (אין לנו כל רווח בכך) כולל הנחיות בדיני עבודה ובצוו ההרחבה הרלוונטי.  אם אתם מעוניינים בעזרה שכזאת כולל ייעוץ שיעזור לכם בהשמה, כולל הסבר וחישוב הזכויות, החבויות, לרבות צוו ההרחבה – תרגישו בנוח לפנות ישירות ל054-9258596  גם אם אתם שייכים לחברות ניקיון מתחרות, אנו כאן עוזרים תוך הבנה וסיפוק שהנהנים העיקרים יהיו ציבור עובדי הניקיון באשר הוא.

בעת כתיבת שורות אלו אני נזכר באישה מבוגרת וכבדת שמיעה שיצרה איתנו קשר בבקשה לטיפול במכשיר אלקטרוני שהתקלקל לה.. המס’ שלנו היה שייך לפני למעלה מעשור לחברה שמכרה ונתנה אחריות למוצרי אלקטרוניקה כך שהמדבקה אם שם החברה לשעבר (פרוסמן נדמה לי..) הופיע לה על המכשיר כך שהיא פנתה אלינו ואנו כמובן הסברנו שזאת טעות ומדובר בחברת ניקיון ולא בחברת אלקטרוניקה.. האישה התקשתה להבין והמשיכה לבקש שנתקן את המכשיר תוך שהיא מסבירה את חשיבותו וכו’ היות ולא הצלחנו להסביר לאשה הכל כך חביבה וכל כך עקשנית (:.. שאיננו עוסקים באלקטרוניקה החלטנו להירתם ותוך כדי שיחתה הרמנו טלפון לטכנאי האלקטרוניקה והמחשבים שלנו, קישרנו ביניהם וביקשנו ממנו שידאג לה ככל הצריך ואם יש צורך שיחייב אותנו. הסיפור ממחיש את הלך הרוח שלנו.

התנדבות
אנו גאים להעניק שירותי ניקיון ע”י מתנדבות לניצולי שואה ולאלו שבמצוקה (לעתים שכרם משולם ע”י החברה ולעתים ההתנדבות היא של העובדות ועל חשבון זמנם הפרטי:) עובדת שלנו פרסמה פוסט שכזה. הוא שותף בעמוד הפייסבוק שלנו ולונחיותכם מצורף בתחתית העמוד. לצורך עזרה בנושא זה אנא פנו למס’ 054-9258596 – נעזור בשמחה ע”ב יכולתנו בהתחשב בכח אדם פנוי באזור המבוקש.
 
אנו פועלים בשילוב כוחות עם גופים ועמותות שונות (החצר הנשית/ משרד הרווחה וכו’) שתפקידם הוא ליווי ומציאת מקומות עבודה לאלו שלא צלחו בכך בכוחות עצמם ונרתמים ברצון עד למציאת מקום אפשרי לפי יכולתם, מתאים ויציב.
 
אנו מתחשבים במחיר אותו אנו גובים מעמותות וחל”צ וההנחה המקובלת לעמותות היא 5%

לעתים וע”ב כח אדם פנוי – נעניק ניקיונות מתנה לעמותות שלא יכולות להרשות לעצמם תשלום עבור חברת ניקיון.

בחרנו לשתף אתכם בקוד האתי בכפוף לערכיה המרכזיים של חברת ניקיון למשרדים – פדנטים. ישנם ערכים נוספים שאנו משלבים בשמחה במהלך הפעילות השוטפת תחת העיקרון המנחה כשנקרת הזדמנות לידינו אנו פשוט משתדלים ככל יכולתנו להיטיב. דוגמאות על קצה המזלג – שכנה של עובדת שחלה לא עלינו בסרטן נהנתה מתמיכה בסך 2000 ש”ח, חברתה של עובדת שמצבה הכלכלי לא אפשר לה לרכוש טלפון לילד – קיבלה סמארטפון מתקדם   וכו’ אתם כבר מבינים את הרעיון..

 

לפניכם הדוגמא שהזכרנו לעיל תחת סעיף “התנדבות”